ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Прийнято |
---|---|
Сесія: | XXXVIII |
Скликання: | VII |
Вид: | За основу і в цілому |
Номер: | 38-006 |
Дата реєстрації: | 27.02.2018 |
Проголосовано: | 28.02.2018 12:10:16 |
Автор: | Куліш Сергій Анатолійович |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
20
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
1
- Відсутні
6
ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 38-006
Програма
впровадження
в м. Новогродівка енерго- та екологоефективних індивідуальних систем електричного опалення
у 2018-2021 роках
Новогродівка 2018
ПРОГРАМА
впровадження в м. Новогродівка енерго- та екологоефективних індивідуальних систем електричного опалення у 2018-2021 роках
ЗМІСТ
впровадження
в м. Новогродівка енерго- та екологоефективних індивідуальних систем електричного опалення
у 2018-2021 роках
Новогродівка 2018
ПРОГРАМА
впровадження в м. Новогродівка енерго- та екологоефективних індивідуальних систем електричного опалення у 2018-2021 роках
ЗМІСТ
1. Паспорт програми………………………………………………………...……3
2. Вступ……………………………………………………………………...…….4
3. Терміни та визначення понять………………………………………………...4
4. Специфіка та особливості міста Новогродівка у сфері енергозабезпечення та енергозбереження……………………………………………………………....6
5. Мета, цілі та завдання Програми..……………………………………………7
6. Нормативно-правове забезпечення реалізації Програми……………………8
7. Фінансування заходів Програми……………………………………...………9
8. Інформаційне забезпечення та аналіз виконання Програми………………...9
9. Додаток 1 ………………………….…………………..………………...10 - 13
1.ПАСПОРТ
Програми
впровадження в м. Новогродівка енерго- та екологоефективних індивідуальних систем електричного опалення у 2018-2021 роках
Програми
впровадження в м. Новогродівка енерго- та екологоефективних індивідуальних систем електричного опалення у 2018-2021 роках
Назва Програми: | Програма впровадження в м. Новогродівка енерго- та екологоефективних індивідуальних систем електричного опалення у 2018-2021 роках |
Замовник Програми | Новогродівська міська рада |
Розробник Програми | Управління міського господарства Новогродівської міської ради |
Співрозробник Програми | ОСББ, ПАО «ДТЕК Донецькобленерго» |
Учасники Програми | Міська рада, Управління міського господарства Новогродівської міської ради, ОСББ, проектувальні організації, підрядні організації, інвестори та інші |
Виконавці Програми | Міська рада, Управління міського господарства Новогродівської міської ради, ОСББ, проектувальні організації, підрядні організації, інвестори та інші |
Строк виконання Програми | 2018 -2021 роки |
2. В С Т У П
Програму впровадження в м. Новогродівка енерго- та екологоефективних індивідуальних систем електричного опалення у 2018-2021 роках (далі – Програма) розроблено на виконання Закону України «Про енергозбереження», Державної стратегії сталого розвитку «Україна-2020», схваленої Указом Президента України від 12.01.2015 № 5/2015 та відповідно до статті 13 Закону України «Про теплопостачання».
Приводом до розробки цієї Програми стала необхідність забезпечення мешканців міста екологічним та ефективним джерелом тепла. Програма передбачає вдосконалення існуючої системи управління житловим фондом, забезпечення ефективного використання енергоресурсів, так як індивідуальне опалення має явну перевагу над централізованим або автономним - воно може регулюватися самими власниками житла в залежності від їх потреб і бажань.
Переваги електричного опалення:
• невисока ціна обладнання в порівнянні з твердопаливними котлами;
• невеликі габарити котла і зручність монтажу;
• високий ККД (99% електричної енергії перетворюється в теплову);
• екологічність та чистота (відсутні будь-які викиди диму або сажі);
• автоматичність роботи котла (задається температурний режим, який котел підтримує без додаткового втручання);
• безпеку (відсутні фактори ризику пов'язані з відкритим полум'ям або витоком продуктів згорання);
Недоліки електричного опалення:
Головним недоліком електричного опалення була висока ціна на електроенергію в порівнянні з ціною на тверде паливо. Однак у зв'язку зі зміною тарифів і збільшення норм споживання електроенергії і при використанні електричного опалення даний недолік був знівельований. Навіть навпаки, при грамотному використанні електроенергії на сьогоднішній день електричне опалення може обходитися дешевше іншого. По суті у електричного опалення залишається один недолік - залежність від безперебійного електропостачання.
3. Терміни та визначення понять.
Система індивідуального (поквартирного) опалення (теплопостачання) – система, яка розташована в окремому приміщенні в межах квартири та призначена для обслуговування цієї квартири. При підключенні індивідуального опалення мешканець оплачує лише ту частину енергії, яку він спожив.
Внутрішньобудинкова електрична мережа — мережа, прилади та обладнання, засоби обліку та регулювання споживання житлово-комунальних послуг, які знаходяться в межах будинку.
- 4 -
Термормодернізація багатоповерхових будинків - це комплекс енергоефективних заходів від проведення енергоаудиту, встановлення енергоефективного та регулюючого обладнання до утеплення зовнішніх стін, які значно скорочують енергоспоживання населенням.
У національному масштабі - термомодернізація у сфері житлово-комунального господарства є ключовим питанням політики України у сфері енергоефективності в умовах загострення економічної кризи та підвищення цін на енергоносії.
Твердопаливні пристрої – це агрегати з камерою згорання палива (топкою), камерою відводу продуктів згорання, камерою збори золи та теплообмінником. До даних пристроїв відносяться пічі різних модифікацій, твердопаливні котли.
Тариф «Для населення, яке проживає в житлових будинках (у тому числі в квартирах), обладнаних у встановленому порядку електроопалювальними установкам» - для існуючих об’єктів, які потребують збільшення дозволеної потужності з урахуванням використання електроопалення та/або стаціонарних електричних плит:
- сформувати завдання на проектування обладнання власного об'єкта або його частини (окремої квартири) кухонними електроплитами та/або електроопалювальними установками;
- звернутись до енергопостачальника з метою з'ясування необхідності збільшення потужності відносно зазначеної в договорі та погодження споживачу завдання на проектування;
- згідно з вихідними даними, розробити проектні рішення на переобладнання об'єкта споживача (квартири) та/або внутрішньобудинкових мереж;
- замовити в електропередавальній організації послугу з приєднання додаткової електричної потужності;
- встановити і підключити електрообладнання у відповідності з проектним рішенням;
- ввести в експлуатацію реконструйований та/або побудований або технічно переоснащений об'єкт;
- внести зміни до договору про користування електричною енергією.
4. Специфіка та особливості міста Новогродівка у сфері енергозабезпечення та енергозбереження
Місто Новогродівка сформувалось у 1939 році, як місто робітників вугільної промисловості. Житловий фонд міста нараховує 232 багато-поверхових житлових будинка, з яких 220 будинків обладнанні пічними вогнищами, які використовуються для опалення помешкань. Навколо міста розташовано 4 вугільних шахти. Значна частка населення працює у вугільній промисловості та отримує безкоштовне вугілля і тому опалюється твердопаливними пристроями.
Але, не всі мешканці отримують безкоштовне паливо та і не всі мають можливість опалюватись твердим паливом, так як це тягне за собою певні труднощі в утриманні додаткового приміщення для зберігання палива, часі на догляд за опалювальним пристроїм.
До 1975 року будинки міста будувалися з врахуванням наявності пічного вогнища у кожній квартирі. Будинки більш пізнішої забудови конструктивно не розраховані на твердопаливні пристрої, а розраховані на централізоване теплопостачання. Проблема з централізованим теплопостачанням виникла у місті ще у 2001 році. Після закриття у місті єдиної, що залишилась, твердопаливної котельної у 2017 році мешканцям цих будинків залишилось єдине джерело тепла – електрична енергія. Таких будинків у місті 29 і розташовані вони у житловому масиві «Мічурінський». По кількості населення житлового масиву «Мічурінський» складає 30 % від населення всього міста.
Досвід міст, які відмовилися від централізованого теплопостачання та перейшли на індивідуальне, загалом позитивний. Але практика показує, що питання переходу на індивідуальне поквартирне опалення може бути вирішено, коли проблема виділяється в окрему чітко структуровану систему, а саме: заміна застарілих електромереж, електричної генерації та незадовільної теплоізоляції будинків. Без реконструкції електромереж та впровадження термомодернізації, яка дасть можливість по-перше, зменшити споживання електричної енергії на опалення, по-друге, вивільнити потужності для інших потреб міста, по-третє, збільшити термін експлуатації будинків, перехід на електроопалення може призвести до великих аварій.
Важко недооцінити шкідливий вплив використання вугілля для опалення 70 % житлового фонду та адміністративних об´єктів міста на навколишнє середовище. У цьому контексті досвід Кракова є особливо цінним, оскільки в місті проводився ретельний і тривалий моніторинг стану атмосферного повітря, що зумовлено високою забрудненістю атмосферного повітря в місті. Основним джерелом забруднюючих речовин у місті є система опалення індивідуальних будинків і квартир твердопаливними котлами.
Щоб уникнути чи, принаймні мінімізувати негативний вплив використання твердого палива на довкілля необхідно поступово всесторонньо вивчити досвід міст, де вже тривалий час для потреб опалення використовують вугілля, дрова, торф та впроваджувати екологічні системи опалення.
Підсумовуючи викладене - бачимо, що при використанні твердого палива для отримання теплової енергії в системах опалення виникають серйозні проблеми екологічного характеру.
5. Мета, цілі та завдання Програми
Програма спрямована на впровадження еколого- та енергоефективних опалювальних технологій шляхом переведення двадцяти дев´яти багатоповерхових житлових будинків, які розташовані у житловому масиві «Мічурінський» на електричне індивідуальне опалення.
Для досягнення цієї мети передбачено :
- Отримання у енергопередавальної організації технічних умов на додаткову потужність на 29 багатоквартирних житлових будинка;
- Капітальний ремонт внутрішньо будинкових електричних мереж у цих будинках з обов´язковою заміною існуючих ввідно-розподільчих приладів на сучасні аналоги з більш потужними захисними апаратами та усіма необхідними приладами безпечного постачання електричної енергії;
- Встановлення поквартирних приладів диференційованого обліку споживання електроенергії;
- Встановлення індивідуальних електричних котлоагрегатів;
- Термомодернізація будинків, переведених на електричне опалення;
- Отримання тарифу «Для населення, яке проживає в житлових будинках (у тому числі в квартирах), обладнаних у встановленому порядку електроопалювальними установками»;
- Активна участь співвласників ОСББ в реалізації заходів з покращення технічного стану житловихбудинків.
Досягнення мети Програми можливе за умови його комплексного розв’язання, а саме переходу до нової економічно ефективної форми господарювання у житлово-комунальному господарстві житлового масиву «Мічурінський» та перехід на індивідуальне електричне опалення.
Реалізація Програми загальною вартістю 65254 тис. грн., передбачає поетапне виконання робіт:
І етап – 10-ть п´яти поверхових багатоквартирних будинка, які у 2017 році залишились без централізованого опалення і для яких були отримані технічні умови на додаткову потужність
№ зп | Адреса | № зп | Адреса |
1. | вул. Мічуріна, 2 | 6. | вул. Мічуріна,38 |
2. | вул. Мічуріна, 4 | 7. | вул. Мічуріна,42 |
3. | вул. Мічуріна, 6 | 8. | вул. Паркова, 56 |
4. | вул. Мічуріна, 24 | 9. | вул. Центральна, 33 |
5. | вул. Мічуріна, 36 | 10. | вул. Центральна, 35 |
ІІ етап – 10-ть багатоповерхових житлових будинка
№ зп | Адреса | № зп | Адреса |
1. | вул. Мічуріна, 40 | 6. | вул. Гагаріна, 7 |
2. | вул. Паркова, 54 | 7. | вул. Гагаріна, 9 |
3. | вул. Гагаріна, 1 | 8. | вул. Гагаріна, 11 |
4. | вул. Гагаріна, 3 | 9. | вул. Гагаріна, 13 |
5. | вул. Гагаріна, 5 | 10. | вул. Центральна, 39 |
ІІІ етап – 9-ть багатоповерхових житлових будинка
№ зп | Адреса | № зп | Адреса |
1. | вул. Центральна, 37 | 6. | вул. Мічуріна, 32 |
2. | вул. Центральна, 31 | 7. | вул. Мічуріна, 14 |
3. | вул. Мічуріна, 22 | 8. | вул. Мічуріна, 16 |
4. | вул. Мічуріна, 28 | 9. | вул. Мічуріна, 18 |
5. | вул. Мічуріна, 30 |
6. Нормативно-правове забезпечення реалізації Програми
Реалізація завдань та заходів Програми буде здійснюватися у відповідності з чинним законодавством України у сфері енергоспоживання, енергоефективності, використання альтернативних видів палива.
При використанні коштів державного бюджету та коштів державних підприємств закупівля товарів, робіт та послуг здійснюватиметься згідно з вимогами законодавства України про закупівлю товарів, робіт та послуг, з врахуванням прийнятих рішень Уряду, якими встановлюються стимули та заохочення для впровадження інноваційних енергоефективних та енергозберігаючих технологій, засобів та обладнання.
При реалізації та моніторингу Програми будуть дотримані вимоги інших актів Президента, Уряду, відповідних центральних органів виконавчої влади.
Заходи Програми впровадження в м. Новогродівка еколого- та енергоефективних систем індивідуального електричного опалення та їх обсяги, які не увійшли в перелік заходів, спрямованих на виконання зазначеної Програми у 2018 -2021 роках, мають бути визначені і реалізовані в наступні роки відповідно до завдань Енергетичної стратегії України на період до 2030 року.
6. Фінансування заходів Програми.
Програма впровадження в м. Новогродівка енерго- та екологоефективних індивідуальних систем електричного опалення розроблена на 2018-2021 роки.
Фінансування заходів Програми передбачається здійснювати за рахунок власних коштів ОСББ, коштів бюджету міста, обласного бюджету, Державного бюджету України та інших джерел, передбачених чинним законодавством України.
7. Інформаційне забезпечення та аналіз виконання Програми
З метою інформаційного забезпечення та аналізу виконання Програми передбачено наступні заходи:
- планування черговості здійснення заходів;
- контроль за станом виконання робіт та досягнутими результатами з метою недопущення збоїв у роботі окремих виконавців;
- збір, узагальнення та аналіз звітів про стан реалізації завдань і досягнення цілей програми, а в разі необхідності – про обсяги виконаних робіт за окремими проектами;
- підготовка інформації для оприлюднення в засобах масової інформації з метою інформування громадян про стан реалізації Програми.
Контроль за виконанням Програми несуть відповідні уповноважені особи.
Контроль за використанням коштів, спрямованих на забезпечення виконання Програми, здійснюється відповідно до законодавства України.
- 9 -